رژیم کتوژنیک چیست؟
نوشته شده توسط : شکری

امروزه افراد زیادی هستند که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند. این اضافه وزن برای تغییر سبک زندگی افراد، رژیم های غذایی غلط و پرخوری های عصبی بوجود آمده است. اینگونه افراد همیشه به دنبال بهترین روش لاغری هستند. برای پیدا کردن یک روش لاغری باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه شما را با انواع روش های لاغری آشنا می کنیم و بطور اختصار درمورد رژیم لاغری کتوژنیک صحبت کنیم.

بهترین روش لاغری

برای لاغری روش های مختلفی وجود دارد. انواع روش های لاغری عبارتند از:

  • ·         رژیم لاغری اصولی
  • ·         عمل های لاغری
  • ·         ورزش برای لاغری

با محاسبه BMI می توانید میزان اضافه وزن خود را مشخص کنید. اگر بیش تر از 30 باشد می توانید با مشاوره پزشک اقدام به جراحی لاغری کنید. معروف ترین آنها عمل لاغری اسلیو معده است.

همچنین ورزش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. افرادی وجود دارند که فقط در بعضی نواحی از بدنشان دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. ورزش برای لاغری شکم و پهلو یکی از این ورزش هاست.

 رژیم های لاغری یکی دیگر از این روش ها هستند که برای کاهش وزن بسیار کارآمد اند. پزشکان و متخصصان سلامت توصیه می کنند که برای لاغری از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنید.

انواع مختلفی از رژیم های لاغری وجود دارند که حتی بعضی از آن ها با نام رژیم لاغری سریع شناخته می شوند. برای مثال رژیم لاغری سه روزه یک رژیم لاغری سریع است که توسط پزشکان توصیه نمی شود.

اما یکی از معروف ترین رژیم های لاغری، رژیم لاغری کتوژنیک نام دارد که بوسیله آن می توانید از غذاهای سیرکننده استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک و یا همان رژیم غذایی کتو دنباله رو یک اصل است. افرادی که این رژیم لاغری را استفاده می کنند باید میزان استفاده کربوهیدرات را به حداقل و یا حتی صفر برسانند و به جای آن از پروتئین و چربی استفاده کنند. دلیل اصلی طراحی رژیم لاغری کتوژنیک درمان بیماری صرع بوده است.

از این رژیم لاغری نه تنها برای کنترل بیماری صرع بلکه برای لاغری نیز استفاده می شود که تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن بسیار سریع اتفاق می افتد.

یکی دیگر از مزایای این رژیم لاغری این است که شما به هیچ وجه احساس گرسنگی نمی کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/





:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: